ATHLETIC CLUB TAE KWON DO
ο χώρος των πρωταθλητών
[2ος ΣΥΛΛΟΓΟΣ στην ΕΥΡΩΠΗ * 1ος ΣΥΛΛΟΓΟΣ στην ΕΛΛΑΔΑ]

Οι Hwarang και ο κώδικας συμπεριφοράς τους

Οι ρίζες της φιλοσοφίας του τάεκβοντο μπορούν να ανιχνευθούν στην εποχή Σίλα, όταν ο βασιλιάς Τζίν Χεουνγκ δημιούργησε την οργάνωση Hwarang και έφτιαξε τους πέντε κανόνες της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η ιδεολογία, η οποία αποτελούσε τον πυρήνα της κορεάτικης κοινωνίας, ήταν ένας συνδιασμός του παραδοσιακού τρόπου ζωής των κοινωτήτων, των φυλών και των επιρροών από τον βουδισμό και τον Κουμφουκιανισμό – οι βουδιστές μοναχοί πολύ συχνά λειτουργούσαν ως σύμβουλοι του hwarang. Οι πέντε κανόνες ήταν η πίστη προς το έθνος, ο σεβασμός και η υπακοή προς τους γονείς, η εμπιστοσύνη προς τους φίλους, η ανδρεία στην μάχη και η αποφυγή της μη αναγκαίας βίας και των σκοτωμών. Καθώς ο καιρός περνούσε, προστέθηκαν και άλλες αρχές με αποτέλεσμα να φτάσουμε στις δέκα εντολές του τάεκβοντο.

Οι τρεις δυναστείες

Δεν πρέπει να υπάρξει σύγχηση μεταξύ των τριών δυναστειών και των τριών βασιλίων. Κατα την διάρκεια των τριών βασιλείων, η Κορέα διοικούνταν από βασιλιάδες και η έμφαση δινόταν στον διαχωρισμό των συνόρων των περιοχών και στις συγκεκριμένες πολιτισμικές δραστηριότητες που θα υιοθετούνταν. Κατα την διάρκεια των τριών δυναστειών, οι περιοχές διοικούνταν από μια σειρά ηγεμόνων από την ίδια οικογένεια και η έμφαση δινόταν περισσότερο στους κανόνες, βάσει των οποίων γινόταν η διοικηση των περιοχών. Την περίοδο της δυναστείας Sila (668-935 μ.Χ. ) οι Hwarando εξάπλωσαν το τάεκβοντο (τότε λεγόταν (Tae Kyon) σε ολόκληρη την Κορέα. Η εξάσκηση γινόταν περισσότερο ως ψυχαγωγία και με στόχο την βελτίωση της υγείας και της καλής φυσικής κατάστασης. Την περίοδο της συναστείας Koryo (935-1392 μ.Χ.), το τάεκβοντο έπαψε να είναι ψυχαγωγία και έγινε περισσότερο μάχη, καθώς υπήρχαν αναταραχές μεταξύ του λαού, του στρατού και του βασιλικού οίκου. Το όνομα, επίσης, είχε αλλάξει -από Tae Kyon σε Soubak. Τα ιστορικά αρχεία δείχνουν την δημοτικότητα του τάεκβοντο κατά την περίοδο της Δυναστείας Koryo : Ο βασιλιάς Ouinjong θαύμασε την τελειότητα του Ji-Ουi-Μiν στο Soubak και τον προήγαγε από Taejong (στρατιωτικός βαθμός) σε Piol-Chang. Ο βασιλιάς παρακολούθησε Soubak στο ανάκτορο Hwa-bi. Ο βασιλιάς ήρθε στο Ma-Am και παρακολούθησε έναν αγώνα Soubak. Την περίοδο εκείνη, ο βασιλιάς Chang-Jo εξέδωσε το Mouie Dobo Tong Ji, ένα οικογραφημένο βιβλίο σχετικά με τις πολεμικές τέχνες, το οποίο περιελάμβανε και ένα εκτενές κεφάλαιο για το τάεκβοντο. Το κεφάλαιο αυτό ανέφερε ότι ο βασιλιάς και οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι πάντοτε εκτιμούσαν το τάεκβοντο με αποτέλεσμα όσοι φιλοδοξούσαν να κατακτήσουν κάποια υψηλή θέση στον στρατό ή στην βασιλική κυβέρνηση να δείχνουν ιδιαίτερη θέρμη στο να μάθουν Soubak- ένα μεγάλο μέρος των εξετάσεων αφορούσε την τέχνη αυτή. Το τάεκβοντο άλλαξε, για μια ακόμη φορά κατά την διάρκεια της πρώτης περιόδου της δυναστείας Ji. Το Soubak έγινε σημαντικό εθνικό άθλημα, προκαλόντας το ενδιαφέρον τόσο της βασιλικής αυλής, όσο και του ευρύτερου κοινού. Παρόλα αυτά, την δεύτερη περίοδο της δυναστείας Ji, η σημασία του μειώθηκε. Οι πολιτικές διαμάχες και οι φιλονικίες μέσα στην βασιλική οικογένεια οδήγησαν στο να δωθεί έμφαση στην εκπαίδευση και να αποθαρρύνονται οι στρατιωτικές δραστηριότητες. Το αποτέλεσμα ήταν το Soubak να παραμείνει μια ψυχαγωγική δραστηριότητα για τον απλό λαό και να εξαπλωθεί σε ολόκληρη την χώρα.